تاًثیر موسیقی استاد شجریان بر کیفیت کار حسابداران

بدون تردید استاد شجریان،فردی بی نظیر،بی بدیل،بی همتا و ستاره درخشان در آسمان موسیقی ایرانی است.

او با عمری تلاش بی دریغ و بی ادعا نمونه ای از انسان شریف و نجیب ایران زمین است.حضرت استاد محمدرضا شجریان با آثار و ترانه های اصیل ایرانی که تولید و از خود بجای گذاشت،جزء مفاخر موسیقی اصیل ایران قرار گرفت.

 

سرزمین ایران مهد پرورش انسانهای بسیار بزرگ 

ما ایرانیان باید به خود افتخار کنیم که سرزمین ایران مهد پرورش انسان های بسیار بزرگی همچون حضرت حافظ،سعدی،فردوسی،خیام،مولوی،جامی،سنایی،نظامی گنجوی،شهریار،پروین اعتصامی،فروغ فرخزاد،ایرج میرزا،ملک الشعرا بهار و استاد بزرگوار موسیقی ایرانی حضرت شجریان و … است.

درعرصه های مختلف هنروادبیات،فرهنگ وفلسفه،ریاضی و نجوم،علوم و پزشکی و سیاست هم کم نداریم. انسان های بسیار بزرگ و تاریخ سازی که سرزمین ایران پرورش و به جامعه بشری هدیه داده است.

 

تاثیر موسیقی استاد شجریان بر کیفیت کار حسابداران 

اما به مناسب درگذشت استاد بی همتا و ستاره فروزان  سپهر موسیقی اصیل ایران حضرت محمدرضا شجریان عزیز و گرانقدر،لازم دانستم تاًثیر موسیقی و ترانه های استاد عزیز شجریان را بر عالم حسابداری مورد بررسی قرار دهم.

طی سی سال تجربه حرفه ای هم بسیار دیدم، حسابداران با تجربه و زحمت کشی که به موسیقی اصیل ایران گرایش و علاقمندی دارند .حسابداران بنا به اقتضای کار حسابداری که نیازمند آمادگی ذهنی،آرامش و آسودگی است، به منظور رفع خستگی و تجدید انرژی در محیط های کاری خود به موسیقی اصیل روی می آورند.

استاد عزیز یاد و خاطرت و آثارت تا ابد بر سپهر بشریت باقی خواهد ماند.

خاطره ای از تاثیر آهنگ نوا استاد شجریان عزیز 

در اینجا به نقل خاطره ای در مورد تاًثیر موسیقی استاد شجریان بر ارتقاء کیفیت کارم می پردازم.

طی سال های 84 و 85 مسئولیتی را در شهر رشت پذیرفته بودم که هفته ای 2 روز به آن شهر جهت سرپرستی کار حسابداری یک مجموعه بزرگ در صنعت طیور کشور عزیمت می کردم.

کار آنقدر وسیع و با گردش کار بالا بود که نیازمند آمادگی کافی از هر لحاظ بود.طراحی سیستم حسابداری، بررسی رویدادهای مالی جهت ثبت در سیستم حسابداری،تامین نقدینگی،تادیه تعهدات ،آموزش و سرپرستی همکاران زحمت کشم،تولید گزارشات حسابداری مالی و پی در پی ،بررسی کارهای انجام شده،کمبود وقت،همگی به شدت باعث خستگی و کاهش انرژی می شدند.شرایط هم به گونه ای بود که باید کار انجام می شد و امکان هیچ گونه شانه خالی کردن نبود. واقعا تنها عاملی که آن زمان تا پاسی از شب کار میکردم و صبوری کنم تا امور به سامان باشند ،موسیقی استاد  شجریان بود که به دادم رسید.ترانه نوا(nava) و آهنگ های دیگری از استاد را در سیستم کامپیوترم ذخیره کرده بودم . در محیط آرام و مرطوب رشت و با آهنگ و ترانه دلنشین نوای استاد شجریان عزیز تجدید انرژی می کردم و کارهایم را به اتمام می رساندم.

صدای دلنشین و آسمانی  استاد شجریان چنان در روح و روانم تاًثیر گذار بود که خستگی ناشی از کار و مسئولیت را در وجودم بشدت کاهش می داد و انرژی  دوباره ای در من ایجاد می کرد و پیوسته کارهایم را به پیش می بردم و واقعا اعتراف می کنم در آن سال ها و سالهای بعد همیشه وقتی از شدت کار حسابداری به ستوه آمده ام به موسیقی روح نواز و دلنشین استاد شجریان عزیز پناه برده ام . اما هنوز بر من هویدا نیست که راز جادویی و سحرآمیز موسیقی اصیل استاد شجریان چیست که این گونه بر روح و روان و جان ها تا این حد تاًثیرگذار و موجد اندیشه و انرژی بخش است.

علاوه بر این اطلاع دقیق دارم دوستان و همکاران حسابدارم در شرکت های مختلف در هنگام خستگی و فشار ناشی از کار حسابداری به موسیقی استاد شجریان روی می آورند و این چنین است که باید با افتخار اعلام کنم که تاًثیر موسیقی استاد شجریان بر کیفیت کار حسابداری شگفت انگیز و بسیار مثبت و موجب افزایش بهره وری در امور حسابداری می باشد.

چگونه زحمات ارزشمند استاد شجریان را پاس بداریم؟

امید که با پیروی از اخلاق انسانی و استقلال منش و سخاوت و تلاش و خردمندی حضرت استاد شجریان عزیزکه نمونه ای بی نظیر از بندگان خاص الهی و ستاره درخشان سپهر بشریت هستند.ادامه دهنده راه نورانی و روشنایی بخشش باشیم.

در هرجایی که هستیم،در هر شغلی که هستیم،در هر مرتبه شغلی که قرار داریم انسانی باشیم مولد،بخشنده،تلاشگر،نیکوکار،یادگیرنده و خوش اخلاق و خوش رو و آرام،شاد و شاکر.

شاید بدینوسیله بتوانیم با کسب رضایت الهی،گوشه ای از زحمات استاد شجریان عزیز را پاس بداریم.

 

دانلود آهنگ نوا استاد شجریان عزیز قسمت اول 

دانلود آهنگ نوا استاد شجریان عزیز قسمت دوم 

 

یادش گرامی خاطره اش تا ابد جاویدان و ماندگار و راهش پر رهرو باد  

 

                                                                                                       19 مهر 99

                                                                                                     مهدی مرادی 

                                                                                                موسسه سرمایگان 

4 دیدگاه برای “تاًثیر موسیقی استاد شجریان بر کیفیت کار حسابداران

  1. سرابی گفته:

    درود بر شما

    خداخیرتون بده .به نظرمن به موضوع خوبی اشاره کردید .من هم در محل کارم از آهنگ های استاد شجریان استفاده می کنم . الحق که حال می کنم با ترانه هایش

    بابک سرابی

    • سرمایگان گفته:

      با سلام جناب سرابی گرامی

      از حسن توجه و اظهارلطفتون بسیارسپاسگزاریم.

      خدا رحمتش کنه استاد عزیز و دوست داشتنی شجریان مرحوم رو که به ناگاه از عالم خاکی به عالم ملکوت پرواز کرد. بسیارند کسانی که از میوه خوشمزه درخت تنومند و ابدی استاد عزیز بهره مندند. یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

      موفق باشید.
      موسسه سرمایگان ارایه دهنده خدمات حسابداری ممتاز ،کارآموزی حسابداری پیشرفته و آموزش مالیات کاربردی

  2. سمیرا کارشناس ارشد حسابداری گفته:

    درود بر استاد مرادی عزیز

    چه به زیبایی از استاد شجریان یاد کردید.
    بله من هم در زمانهایی که شرایط محیط کارم اجازه دهد با گوش سپردن به آهنگ های استاد شجریان عزیز ،کارهایم را با آرامش انجام می دهم . و اقرار می کنم آهنگ های استادبزرگوار شجریان روح نواز و بسیار برایم در محل کار انرژی بخشه.

    • سرمایگان گفته:

      با سلام سرکار خانم سمیه گرامی

      از حسن توجه و اظهارلطفتون بسیارسپاسگزاریم.

      بله بسیارند حسابدارانی که با گوش سپردن به صدای دلنشین و آسمانی حضرت شجریان عزیز امور حسابداری را به انجام می رسانند. امید آنکه رهرو مرام و کردار نیک و قدردان ارزشهای انسانی ماندگاری که به یادگار گذاشتند باشیم.

      موفق باشید.
      موسسه سرمایگان ارایه دهنده خدمات حسابداری ممتاز ،کارآموزی حسابداری پیشرفته و آموزش مالیات کاربردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − نوزده =

مشاوره مالیاتی آنلاین