چه کسانی در تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی موفق عمل می کنند؟

همانطور که می دانید 31 تیر 1400 آخرین مهلت تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 1399 می باشد.کلیه حسابداران مسئول تلاش می کنند، در موعد قانونی اظهارنامه های مالیاتی را با موفقیت تهیه و ارسال کنند.حسابدارانی که به موقع در زمینه آموزش مالیات و آموزش اظهارنامه مالیاتی اقدام کرده ،بهترین عملکرد را خواهند داشت.

 

آیا اظهارنامه های مالیاتی بدون اشتباه و درست ارسال شدند؟

 

در روزهای منتهی به پایان مهلت ارسال اطهارنامه مالیاتی ،شاهد فعالیت گسترده و پیوسته حسابداران خواهیم بود. 

اما سوال اینجاست ،علی الرغم تلاش و زحمات حسابداران چه کسانی در تولید اطااعات حسابداری و درج در اظهارنامه مالیاتی موفق تر عمل کردند؟

آیا تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی بدرستی و بی نقص و یا کم نقص انجام شد؟ چه دلایلی وجود دارد که اظهارنامه های مالیاتی ارسالی با کمترین اشتباه و با موفقیت تهیه و ارسال شوند؟

 

مطلب حاضر حاصل سالها تجربه و مشاهده و برخورد با انواع اشتباهات در تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی بوده است.در ادامه مطلب به بررسی عوامل موفقیت در تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی جدید سال 1400 درست می پردازیم.

 

3 عامل مهم موفقیت در تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال1400

 

برای اینکه یک حسابدار با تجربه بتواند درست و کم اشتباه، فرایند تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی را با موفقیت انجام دهد،نیاز به دانش و مهارت کافی در سه زمینه دارد.

1.دارابودن دانش و مهارت کافی حسابداری شامل مفاهیم نظری حسابداری ، استاندارد های حسابداری و چرخه حسابداری الزامی است. بدون داشتن دانش و معلومات کافی در زمینه حسابداری بعید به نظر می رسد ، کسی بتواند اظهارنامه مالیاتی را بدون اشکال تهیه و ارسال کند.

2.داشتن اطلاعات کافی از مبانی قوانین و مقررات مالیاتی در خصوص تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی عملکرد(مالیات بر درآمد)،بدون دارابودن اطلاعات و آگاهی کافی از قوانین و مقررات مالیاتی ،ارسال اظهارنامه مالیاتی می تواند مخاطره آمیز و ایجاد اشکال در تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی نماید.

3.عامل سوم موفقیت در تکمیل درست اظهارنامه مالیاتی ، داشتن مهارت و شناخت کافی از اجزا و جداول فرم اظهارنامه مالیات بردرآمد می باشد.ضروری است فردی که اقدام به تکمیل و ارسال اظهارنامه مالیاتی می کند، بداند چطور و چگونه جداول اظهارنامه را تکمیل و اطلاعات درخواستی را درج و نهایی و ارسال کند.

 

مطلب مرتبط : نحوه پرکردن اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی 

 

دلایل داشتن سه مهارت اساسی در تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی 

 

حسابدارانی که فرایند تکمیل و ارسال اظهارنامه مالیاتی را قبول می کنند ، اصولا با آموزشهایی که در زمینه حسابداری و مالیات گذرانده اند ،می دانند که باید چه اطلاعات و محتوایی را گردآوری کنند. 

علاوه بر این با گذراندن آموزش مالیات می دانند چگونه باید اطلاعات درخواستی را در اظهارنامه مالیاتی گنجاند. و همینطور شناخت خوبی نسبت به اجزای اظهارنامه مالیاتی دارند. 

اما حسابداران موفق قبل از هزچیز برای کسب این آمادگی ،اقداماتی اساسی از جمله آموزش اظهارنامه مالیاتی را دیده اند. مطالعات ضروری را درزمینه مختصات اظهارنامه مالیاتی انجام داده اند.

 

دلایل عمده داشتن 3 مهارت اساسی برای تهیه اظهارنامه مالیاتی 

 1.توانایی تولید اطلاعات حسابداری و مالی برای درج در اظهارنامه مالیاتی.

اطلاعات حسابداری شامل ، اطلاعات فروش ،بهای تمام شده کالای فروش رفته،اطلاعات گردش مواداولیه و کالای ساخته شده و فروش رفته، محاسبه مالیات متعلقه و… می شود.

اطلاعات مالی شامل ،اطلاعات صورت وضعیت مالی ( ترازنامه)،اطلاعات سود وزیان و گردش سود وزیان انباشته می شود.

2.توجه به مهلت های قانونی ارسال اظهارنامه ،آگاهی از میزان جرایم و نرخهای مالیاتی و تکالیف تهیه و ارسال اظهارنامه و معافیت های مالیاتی و … همگی نیازمند داشتن اطلاعات خوب و مفید در حوزه قوانین و مقررات مالیاتی است .هیچکس بدون آموزش مالیات و آموزش اظهارنامه مالیاتی ،قادر نخواهد بود فرایند تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی را بدرستی طی کند.

3.مهارت درج و انعکاس اطلاعات حسابداری و مالی در اظهارنامه مالیاتی مستلزم مهارت کار با اینترنت و مهارت تهیه و تکمیل اظهارنامه مالیاتی است.

4. داشتن مهارت لازم در تهیه و تکمیل اظهارنامه مالیاتی از بروز اشتباهات خطرناک تهیه اظهارنامه مالیاتی جلوگیری می کند.

5.داشتن مهارت برنامه ریزی و مدیریت زمان و استفاده از چک لیست که برای آنها باید آموزش های لازم را طی نمود.

6.داشتن مهارت نحوه پرکردن اظهارنامه مالیاتی از بروز استرس و نگرانی جلوگیری می کند.

 

مطلب مرتبط : چگونه اظهارنامه مالیاتی را تهیه و ارسال کنیم؟

  

بنابراین نتیجه می گیریم تهیه و تکمیل و ارسال اظهارنامه مالیاتی بدون آموزش مالیات و آموزش اظهارنامه مالیاتی ،احتمال بروز اشتباهات جبران ناپذیر را بالا می برد .

مطمئن باشید حسابدارانی که در امر تکمیل اظهارنامه های مالیاتی شرکتهای تولیدی و صنعتی ، بازرگانی ،خدماتی و پیمانکاری و سرمایه گذاری موفق عمل می کنند. 

بطور حتم در زمینه آموزش مالیات و آموزش اظهارنامه مالیاتی به موقع اقدام کرده اند. و بهای لازم را برای انجام امر خطیری همچون تکمیل و ارسال اظهارنامه مالیات بردرآمد پرداخت کرده اند. 

  

مطلب مرتبط : 20 اشتباه خطرناک در تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی 

 

حسابداران موفق در تهیه اظهارنامه چگونه عمل می کنند؟

 

حسابداران موفق در هنگام مدیریت حسابها و ثبت رویدادهای مالی در دفاتر می دانند که نتایج اقداماتشان طی دوره مالی در اظهارنامه مالیاتی منعکس خواهد شد.

حسابداران موفق همیشه در حال یادگیری هستند، خودشان را بروز نگه می دارند و هیچگاه تغییرات باعث ناراحتی آنها نخواهد شد. 

حسابداران جوان و مستعد که مصمم هستند در عرصه حسابداری و مالیات پیشرفت کنند و موفق شوند. ضروری است در افزایش دانسته و مهارتهای مالیاتی پیشرفته و اموزش مالیات اقدام کنند. 

بروزبودن و دارابودن آمادگی کافی در انجام تکالیف مالیاتی ، بدون تردید فقط با آموزش جامع مالیات و سایر آموزشهای مالیاتی مثل آموزش اظهارنامه مالیاتی و آموزش ارزش افزوده و… امکانپذیر خواهد بود.

 

در صورتیکه مصمم هستید جزو حسابداران با درآمد بالا و موفق قرار بگیرید برای تهیه و تکمیل اظهارنامه 1400 ،برای آموزش مالیات و اظهارنامه مالیاتی از همین حالا اقدام کنید. 

 

نویسنده : مهدی مرادی مدیر موسسه سرمایگان و مشاور ارشد حسابداری و مالیاتی

 

این موسسه از توجه و عنایتی که دوستان نسبت به مطلب آموزش مالیات در زمینه آموزش اظهارنامه مالیاتی دارند سپاسگزاری می کند و از دریافت هرگونه پیشنهاد و انتقادمنصفانه استقبال می کند.

 

برای آموزش مالیات در زمینه افزایش دانسته های مالیاتی و مهارتهای مالیاتی پیشرفته روی ما حساب کنید.

 

موسسه سرمایگان فعال در زمینه خدمات حسابداری ممتاز و کارآموزی حسابداری پیشرفته و آموزش مالیات کاربردی اوقاتی سرشار از موفقیت و برکت برای شما آرزو دارد.

موفق باشید .

 

www.sarmayegan.com

۰۲۱۸۶۰۸۳۲۹۶

 

سرمایگان

2 دیدگاه برای “چه کسانی در تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی موفق عمل می کنند؟

  1. نادر قاسمی گفته:

    مدیریت محترم سرمایگان از نکته بینی وتذکرات در خصوص تهیه اظهارنامه سپاس گزارم مطالب و نکات مهمی که مطرح کردید با توجه به فصل تنظیم اظهارنامه بسیار مفید بود.

    • سرمایگان گفته:

      با سلام جناب قاسمی گرامی

      ضمن سپاس از حسن توجه تون

      از اظهار لطفتون و از اینکه مطلب مورد نظر مورد توجه تون قرار گرفته از شما سپاسگزاریم.

      موفق باشید.
      موسسه سرمایگان ارایه دهنده خدمات حسابداری ممتاز ،کارآموزی حسابداری پیشرفته و آموزش مالیات کاربردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + چهار =

مشاوره مالیاتی آنلاین