خدمات حسابداری,وظایف پیمانکاران درقبال سازمان تامین اجتماعی

خدمات حسابداری,وظایف پیمانکاران درقبال سازمان تامین اجتماعی

با سلام به کاربران گرامی سایت سرمایگان ،دوستان زیادی از ما درمورد مسایل بیمه ای خصوصا بیمه های پیمانکاری سوال می کنند بر این اساس سایت سرمایگان فرایند وظایف پیمانکاران در قبال سازمان تامین اجتماعی را تهیه و تقدیم کاربران گرامی سایت می نماید،جالبه بدونید در شرکتهای پیمانکاری اجرای این فرایند از شرح وظایف حسابداران است از اینرو دوستان حسابداری که علاقمند فعالیت در شرکتها وموسسات پیمانکاری هستند هرچه دانسته های بیشتری درموردمسایل بیمه تامین اجتماعی داشته باشند ،بهتر وموفق تر امورحسابداری شرکت تحت مسئولیت خودرا به انجام می رسانند علاوه بر این شرکتها و موسساتی هستند که امور بیمه تامین اجتماعی خود را برون سپاری می کنند و از خدمات حسابداری موسسات خدمات مالی استفاده می کنند.

خدمات مالی ,خدمات حسابداری ,خدمات مالیاتی, مشاوره مالی, مشاوره مالیاتی 

رئوس وظایف کارفرمایان در قبال سازمان تامین اجتماعی

1-ارایه یک نسخه از قرارداد منعقده با کارفرمایان به شعبه تامین اجتماعی محل اجرای قرارداد.
2-ارسال صورت مزدوحقوق کارکنان شاغل دراجرای قراردادهای مشمول ضوابط طرح های عمرانی که حق بیمه مربوطه توسط واگذارندگان کار پرداخت می شود.به صورت ماهانه وحداکثرتاپایان ماه بعد به سازمان.
3-ارسال صورت مزد وحقوق وپرداخت حق بیمه کارکنان شاغل در قراردادهای غیرمشمول ضوابط طرح های عمرانی به صورت ماهانه وحداکثرتا پایان ماه بعد به سازمان.
4-پرداخت مانده حق بیمه پیمان که در پایان هر قرارداد و پس از مشخص شدن میزان کارکرد قرارداد توسط صندوق محاسبه و به پیمانکار ابلاغ می شود.
5-پرداخت غرامت موضوع ماده66قانون تامین اجتماعی در مورد کارکنان حادثه دیده در اجرای پیمان های مورداجرا که پیمانکارمقصر تشخیص داده شده است.
6-رعایت ماده38قانون تامین اجتماعی درمورد پیمانکاران دست دوم وارسال یک نسخه از قراردادهای منعقده با آنها به سازمان تامین اجتماعی واعلام اطلاعات مربوطه پس از خاتمه عملیات پیمان آنها.
7-اخذ مفاصا حساب ماده38قانون تامین اجتماعی جهت هریک ازقرارداهای مورداجرا.
8-پیمانکار حق ندارد،جهت افرادی که در اجرای پیمان شاغلی نیستند تحت عنوان پیمان لیست ارسال نمایند و چناچه براساس بررسی هایی که به عمل می آید، این موضوع اثبات شود براساس ماده97قانون باپیمانکار برخورد وسوابق افراد نیز حذف می شود.

خدمات مالی ,خدمات حسابداری ,خدمات مالیاتی, مشاوره مالی, مشاوره مالیاتی 

منبع : موسسه سرمایگان ( مشاورین مالی )

www.sarmayegan.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 10 =

مشاوره مالیاتی آنلاین