قانون جهانی استخدام

درآمد کنونی شما انتخاب خودتان است!

تصویری از موفقیت خود در ذهنتان ایجادکنید.این تصویر را مصرانه حفظ کنید هرگز اجازه ندهید ازبین برود،ذهن شما درتکاپوی توسعه این تصویر خواهدبود،درتصویرتان موانعی درست نکنید.

بازار کار را درک کنید

برای کار و استخدام قوانین و اصول خاصی وجود دارد.همه این قوانین حقایق زندگی هستند.این اصولی هستند که باید تا زمانی که برای امرار معاش کار میکنید، به آن ها توجه کنید.

قانون اصلی این است:پاداش شما در زندگی چه ملموس وچه ناملموس، به ارزش خدمات شما به دیگران، بستگی دارد.درآمدتان به نوع کارتان،کیفیت انجام آن وهزینه جایگزین کردن شما بستگی دارد.درآمدتان زمانی تضمین می شود که کار مهمی انجام دهید،کاری که در بازار برایش تقاضا وجود دارد ویا کاری که واگذاری آن به دیگران سخت است.

کار شما یک کالای اقتصادی است

دومین حقیقت زندگی اقتصادی،آن است که کارتان در بازار یک کالا محسوب شود.کار شما عامل تولید محسوب می شود.تلاش شما به عنوان کاری بامیزان وکیفیت مشخص تلقی می شود که جهت تولید مقادیر معینی از محصولات وخدمات استفاده می شود. به همین دلیل هر کاری از جمله کارشما،از قانون عرضه وتقاضا پیروی می کند.

یک تغییردر فناوری، خواسته مصرف کنندگان یا اقتصاد می تواند مهارتی را یک شبه بی مصرف سازد.کسی که آخر هفته مشغول به کار تمام وقت است،شاید به خاطر سرعت تغییرات،شنبه بی کار شود.

کارفرمایان مشتری هستند

حقیقت مهم اقتصادی دیگر این است که (کارفرمایان مشتری هستند)آن ها در بازار کار،مثل هر مشتری دیگر،دنبال بیشترین سود در ازای کمترین هزینه هستند.

وقتی برای فروش خدمات خود به بازار کار می روید،تلاش می کنید تا بیشترین پول را در ازای خدمات خود دریافت کنید.اما وقتی کارفرمایان برای خرید خدمات شما به بازار می آیند،سعی میکنند با حداقل قیمت،بیشترین خدمات را به دست آورند.

نکته این است که: همه به صورت کارمزدی کار میکنند. هرکس که در بخش خصوصی کار میکند،کمیسیون دریافت می کند.هرکس درصدی از فروش آن سازمان را دریافت می کند. بدون توجه به جایگاه سازمانیتان،حقوق ودستمزد شما،بخشی از سود حاصل از فروش شرکت است.هرجا فروشی وجود ندارد از حقوق ودستمزد خبری نیست.

به همین دلیل،شغل ها بیشتر مطابق خواست دیگران تعیین می شوند تا شما.

 

شغل شما بیش از آنکه به سابقه،دانش،مهارت ها وتوانایی های شما بستگی داشته باشد به نیازشرکتها و موسسات و کسب و کارها ،خواسته آن ها ومقدار پولی که حاضرند بپردازند وابسته است. شما باید پیوسته پیشنهادها،استعدادها،مهارت ها،کار وتلاش خود را طوری تنظیم کنید که مطابق خواسته،نیاز ومبلغ مورد نظر مردم باشد.کلید درک بازار کار همین است.

 

قانون جهانی استخدام

این اصل مهم باعث کنترل کامل کارتان می شود. طبق این قانون جهانی:هرگاه بتوانید افزایش درآمد یا کاهش هزینه ای ایجاد کنید که بیش از هزینه استخدام شما است،شغل ایجاد می کنید.

قانون اقتصاد تجاری بیان می کند که کارفرما تا زمانی که هر فرد برای شرکت بیش از هزینه اش ارزش مالی ایجاد کند، به استخدام افراد ادامه می دهد. این بدان معناست که با فرصت های زیادی برای ایجاد شغل دلخواهتان،احاطه شده اید.کافی است به دنبال راه هایی برای ایجاد سود بیشتر نسبت به هزینه تان باشید.در نهایت،حقوقتان بر اساس تاثیر مالی شما بر کارفرما تعیین می شود.

 

گردآوری و تهیه : مهدی مرادی مشاور حسابداری و مالیات

 

موسسه سرمایگان ارایه دهنده خدمات حسابداری ممتاز ، کارآموزی حسابداری پیشرفته و آموزش مالیات کاربردی

۰۲۱۸۶۰۸۳۲۹۶

تهران،میدان ونک

sarmayegan@gmail.com

www.sarmayegan.com

سرمایگان |خدمات حسابداری|مشاوره مالیاتی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 5 =

مشاوره مالیاتی آنلاین