خدمات حسابداری,جزییات تغییرات ایجادشده درنحوه ارایه گزارش فصلی خریدوفروشTTMS

اشاره:خدمات حسابداری,تغییرات ایجادشده درنحوه ارایه گزارش فصلی خرید و فروش TTMS از ابتدای سال 96 را بشرح زیرتقدیم می شود.

 

 همانطور که می دانید طبق مقررات ماده 169 قانون مالیاتهای مستقیم کلیه مودیان شامل اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی گروه اول و صنوفی از گروه های دوم وسوم بنا بر اعلام سازمان امور مالیاتی کشورمکلفند صورت معاملات ( گزارش خرید و فروش )خود را در پایان هرفصل تا 1.5ماه بعد از پایان فصل به سازمان امور مالیاتی اعلام کنند. متن ماده 169 ق م م بشرح زیر می باشد.

((اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل موضوع این قانون که حسب اعلام سازمان امور مالیاتی کشورموظف به ثبت نام در نظام مالیاتی میشوند، مکلفند براي انجام معاملات خود صورتحساب صادر و شماره اقتصادي خود و طرف معامله را در صورتحسابها، قراردادها و سایر اسناد مشابه درج و فهرست معاملات خود را به سازمان مذکور ارائه کنند.

عدم صدور صورتحساب یا عدم درج شماره اقتصادي خود و طرف معامله یا استفاده از شماره اقتصادي خود براي دیگران و یا استفاده از شماره اقتصادي دیگران براي معاملات خود، حسب مورد مشمول جریمه اي معادل دودرصد( 2%) مبلغ مورد معامله میشود. همچنین عدم ارائه فهرست معاملات انجام شده به سازمان امور مالیاتی کشور از طریق روشهایی که تعیین میشود مشمول جریمهاي معادل یکدرصد( 1%) معاملاتی که فهرست آنها ارائه نشده است، میباشد.))

بنابراین اجرای این تکلیف و ارایه گزارش معاملات فصلی بصورت آنلاین و آفلاین وبوسیله نرم افزاری که سازمان امور مالیاتی تهیه و ارایه کرده بود انجام می گرفت .

از ابتدای زمستان 95 ارایه گزارش فصلی مربوط به فصل زمستان تا مهلت قانونی امکانپذیر نشد و سازمان طی بخشنامه ای مهلت را تا پایان فروردین 96 تمدید کرد.

اما در تاریخ سوم اسفند 95 سازمان از طریق پورتال www.tax.gov.ir بخش گزارش فصلی معاملات و ارسال پیامک به مودیان تغییرات ایجاد شده در نحوه اجرای گزارش فصلی خرید و فروش را از ابتدای سال 96 اطلاع رسانی کرده است .

تغییرات ایجاد شده در نحوه ارایه گزارش به شرح می باشد.

به اطلاع می رساند در راستای اجرای ماده  169 اصلاحیه مورخ  1394/04/31قانون مالیات های مستقیم، تغییراتی در ساختار بسته های دریافت اطلاعات صورت معاملات فصلی صورت گرفته است. این تغییرات که از ابتدای سال  1396 لازم الاجرا خواهد بود و صورت معاملات سال 1396 و پس از آن باید بر این اساس تهیه و ارائه گردد، به شرح ذیل می باشد :

  – تغییر در اقلام گزارش خرید

  -تغییر در اقلام گزارش فروش

  -تغییر در اقلام گزارش پرداخت قرارداد

  -ایجاد گزارش جدید دریافت قرارداد

  -ایجاد گزارش جدید صادرات

  -ایجاد گزارش جدید واردات

  -ایجاد گزارش جدید حق العمل کاری

  -ایجاد گزارش جدید حمل و نقل بار

  -ایجاد گزارش جدید حمل و نقل مسافر

  -ایجاد گزارش جدید بیمه

  -ایجاد گزارش جدید قرارداد اجاره

تاکید می گردد نسخه های نرم افزار برخط و غیر بر خط، مطابق با این تغییرات از ابتدای سال 1396 اجرایی و در اختیار مودیان محترم قرار داده خواهد شد و دریافت اطلاعات سال 1395 و پیش از آن، کماکان با مقررات و قالب های قبلی به قوت خود باقیست.

دانلود کنید: راهنمای تغییرات ایجاد شده در نحوه ارایه گزارش فصلی خرید و فروش

 

لینک ورود به صفحه دسترسی به نرم افزار گزارش فصلی خرید و فروش از ابتدای سال96

 

 

مشاوره حسابداری,خدمات حسابداری,خدمات مالیاتی,خدمات مالی,تهیه صورتهای مالی اساسی,کارآموزی حسابداری 

 

موفق و شاد باشید.

 

موسسه سرمایگان ( مشاورین مالی و اولین مبتکر و مجری کارگاه های نوابغ حسابداری و جهش به بازار کار حسابداری ایران )

www.sarmayegan.com

02186083296

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + دوازده =

مشاوره مالیاتی آنلاین