حسابداری از طریق روش آموزشی جدید( حسابداری رنگی ) زنده می شود.

 

حسابداری از طریق روش آموزشی جدید( حسابداری رنگی ) زنده می شود.

سرمایگان |خدمات مالی|کارآموزی حسابداری | خدمات حسابداری|مشاوره مالیاتی

images (1)

نویسنده: فیلیپ كوراتا
واشنگتن – یك حسابدار متولد آفریقای جنوبی كه یك سیستم آموزشی را جهت تعلیم دادن حسابداری به توده ها طراحی كرده بود، با یك همسر باردار، چند هزار دلار اندوخته و با ایمان به اینكه می تواند این سیستم آموزشی را به یك تجارت 100 میلیون دلاری تبدیل كند، به ایالات متحده وارد شد.
فعالیت اقتصادی فرامپتن “حسابداری زنده می شود” (ACA)(1) نام داشته و اسم نظام آموزشی حسابداری ثبت شده او “حسابداری رنگی” است. این سیستم از پنج مستطیل تشكیل شده كه روی یك ورقه كاغذ سفید كشیده شده اند. دو تا از مستطیل ها سبز هستند، یكی “دارایی ها” نامیده شده و دیگری “هزینه ها” نام دارد. مستطیل های سبز نشان می دهند كه چگونه یك فعالیت اقتصادی از منابع مالی استفاده می كند. سه مستطیل دیگر، كه با نام های “تعهدات یابدهیها “، “سود/سرمایه” و “درآمد” علامت گذاری شده اند، نشان دهنده مفاهیمی در زمینه منابع تأمین مالی بنگاه اقتصادی هستند. او با استفاده از فنجان های پلاستیكی كوچك و نوارهای كاغذی سبز و زرد نشان می دهد كه چگونه مبالغ در این پنج مستطیل بالا رفته و پایین می آیند.
در كارگاه های ACA، فرامپتن زبان اسرارآمیز و پیچیده حسابداری را در قالب این پنج مستطیل كه در برگیرنده تعداد معدودی از مفاهیم هستند فشرده می سازد. او با این كار به مردم می آموزد كه چگونه ترازنامه ها و صورت حساب های درآمد را بخوانند و با اطلاعات مالی كار كنند.
فرامپتن گفت: “ما مراقب چشم های آنها هستیم و متوجه می شویم كه چه موقع مطلب را می فهمند. ما خودمان را مربیان تفكر مالی می دانیم”. او این كارگاه ها را به افرادی كه حسابدار نیستند اما نیازمند معلومات مالی هستند، مانند وكلا، صاحبان بنگاه های اقتصادی كوچك و كارمندان بانك، ارائه می كند.
فرامپتن گفت: “ما گاهی اوقات مجبور بودیم كه این درس را به صورت محرمانه ارائه كنیم زیرا كارمند بانك می گفت كه نباید كسی بداند كه من دارم این درس را می گذرانم. فقدان اطلاعات مالی در جامعه یك مشكل گسترده است.”
وكلا برای شركت در كارگاه های ACA صف می كشند زیرا غالبا مسئولیت تهیه پیش نویس اسناد حقوقی به آنها محول می شود كه مورد نیاز تعاملات مالی هستند در حالی كه آنها فاقد دانش لازم برای انجام این كار به صورتی مطمئن می باشند.
فرامپتن گفت: “آنها از ترس اینكه مبادا احمق به نظر آیند پرسشی در مورد معانی اصطلاحات مطرح نمی كنند. این مسئله در مورد وكلا واقعا مشكل مهمی است.”
دانشكده بازرگانی هاروارد در حال برنامه ریزی كردن برای گنجاندن سیستم فرامپتن در برنامه آموزشی اینترنتی خود می باشد. پاول هیلی از هاروارد گفت “مزیت ACA این است كه طرز كار حسابداری را به صورت بصری نشان می دهد. بنابراین من معتقدم كه این سیستم برای هر كس كه علاقمند به فهم حسابداری باشد ارزشمند است، خواه دانش آموز دبیرستان باشد یا دانشجوی مقطع كارشناسی یا (دارنده مدرك كارشناسی ارشد در رشته بازرگانی) یا مدیر اجرایی.”
فرامپتن گفت: “ما با دانشكده های بازرگانی معروف دیگر نیز در حال مشورت كردن هستیم. آموزش عالی به خودی خود یك بازار كامل است.”
بانك سرمایه گذاری مورگان اِستانلی، كه اولین سفارش بزرگ شركتی را به فرامپتن داد، قراردادهای خود را با او برای اجرای كارگاه های بیشتر ACA تجدید كرده است. آوازه كار فرامپتن به بانك های سرمایه گذاری دیگر و شركت های بیمه از قبیل برادران لمن، UBS، بیمه QBE، بیمه وِرو و UNUM، كه اكنون به طور مرتب از خدمات ACA استفاده می كنند، رسیده است.
یك شركت بزرگ خدمات انرژی مستقر در هیوستون با او در مورد ارائه آموزش حسابداری به 1,500 كارمند خود در حال مذاكره است.
در دو سال اول پس از ورود فرامپتن به ایالات متحده، هزینه فعالیت تجاری و خانواده او تنها از محل حقوق همسرش كارول تأمین می شد. در سال 2004، یعنی اولین سال مالی كامل، ACA چند هزار دلار درآمد داشت. تا سال 2007، درآمدها به 127,000 افزایش یافتند. فرامپتن انتظار دارد كه این مبلغ در سال 2008 به 300,000 دلار و در سال 2009 به دو برابر این مبلغ برسد. این فعال اقتصادی برنامه ریزی می كند تا ACA را به یك امتیاز تبدیل كند كه به اعتقاد او آن را قادر خواهد ساخت تا ظرف مدت 10 سال به یك فعالیت اقتصادی 100 میلیون دلاری تبدیل شود.

سرمایگان |خدمات مالی|کارآموزی حسابداری | خدمات حسابداری|مشاوره مالیاتی

این مطلب  توسط مدیرسایت سرمایگان ( مهدی مرادی )انتخاب و درج شده است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 3 =

مشاوره مالیاتی آنلاین