چگونه فرایند مصاحبه شغلی رابه نفع خود اداره کنیم؟

مصاحبه شغلی حسابداری

 قانون اول مصاحبه های شغلی این است که تصویری دلنشین از خود به نمایش بگذارید.

قانون دوم این است که هیچ وقت قانون اول را فراموش نکنید.

ممکن است نکات زیر واضح به نظر بیایند،اما مصاحبه کنندگان می گوینداغلب امثال همین اشتباهات کار دست کارجویان می دهند.

تجربه ی مرتبط

وقتی می پرسند آیا تجربه ای که مستقیما با این شغل مرتبط باشد دارید، اگر دارید بگویید ((بله)) و دستاوردهایی که حرفتان را اثبات می کنند ذکر کنید . اگر ندارید فقط نگویید ((نه)) . درعوض توضیح بدهید که به ندرت دو کار پیدا می شوند که از همه نظر شبیه هم باشند، و اینکه خیلی از شغل ارایه شده خوشتان آمده و نمونه هایی از نحوه ی غلبه تان برمشکلات رایج مانند کاهش هزینه ها،کنارآمدن با مشتریان ناراضی و برآمدن از پس همکاران بدقلق ارائه کنید تا این نمونه ها فرآیندهای تفکر،مهارت ها و قابلیت هایتان را به خوبی آشکار کنند.

ارتباطات تیمی.

وقتی دارید از پروژه هایی که رویشان کار کرده اید می گویید،شاید مصاحبه کننده دنبال این باشد ببیند آیا بیش از آنکه حق است افتخار دستاوردهایتان را به حساب خودتان می گذارید یا نه آیا در ثبت افتخارات به نام خود حرص می زنید؟ از ضمیر افتخار جمع کن ((من)) چند برابر ضمیر تیم محور ((ما)) استفاده می کنید؟ آن هایی که درکسب افتخار حریص اند شاید نتوانند در کار تیمی خوب عمل کنند.

دلایل قطع همکاری. درد دل مفصل

درباره ی اینکه چرا می خواهید شغل فعلی تان را رها کنید معیارهایی را که برایتان ارزش دارند رو می کند و این شک را به وجود می آورد که شاید جایگاه شغلی جدید هم فقط همان نارضایتی ها را در شما ایجاد کند.آیا اصلا راضی می شوید یا کلا آدم ناراضی ای هستید؟

نکته:

پاسخ هایتان به سوالات محتمل در مصاحبه های شغلی را ضبط کنید.روز بعد خود را جای طرف دیگر مصاحبه درآن سوی میز بگذارید: به آنچه مصاحبه کننده قرار است بشنود گوش کنید.مثل برنده ها حرف می زنید یا نه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 1 =

مشاوره مالیاتی آنلاین