اشتغال سریع در بازار کار حسابداری با برداشتن ۴ گام اساسی

موسسه سرمایگان فعال در زمینه خدمات حسابداری و کارآموزی حسابداری و آموزش مالیات شما را به مطالعه این مطلب دعوت می کند.

اشتغال در حرفه حسابداری رویایی است که بسیاری از دانش آموختگان حسابداری آرزوی رسیدن به آن را دارند. این ایده ‌که بتوانید از مدرک تحصیلی و دانش حسابداری خودتان درآمد کسب کنید کاری است که ارزش پی‌گیری دارد،

خوشبختانه اگرفارغ التحصیل باشید، به خودی خود یک گام از بقیه‌ی علاقمندان حسابداری پیش هستید.

 لیکن، اگر درحال‌حاضر دارای مدرک تحصیلی و بدون مهارت هستید ، به معنی آن‌ نیست که با این وضعیت می توانید شاغل شوید..

چه یک‌ فارغ التحصیل مشتاق باشید که تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شده ، چه در حرفه ای غیر از حسابداری شاغل باشید، این‌ها گام‌هایی هستند که می‌توانید برای سرعت بخشیدن به اشتغال در حرفه حسابداری و استقلال مالی تان بردارید:

۱. روی خودتان سرمایه گذاری کنید

هم اکنون هیچ چیز مثل نداشتن مهارت  نمی‌تواند در برنامه‌ی اشتغال شما اختلال ایجاد کند. پس مهم است که برای ارتقاء تجربه ومهارت خود و استفاده از فرصت های شغلی فراوان حسابداری ، خودتان را آماده کنید.

شما برای سلامت ، تفریحات، ارتباطات و… وقت می‌گذارید و تلاش می‌کنید، پس معقولانه است که بالابردن تجربه و مهارتهای حسابداری هم باید در این فهرست جایی داشته باشد.

اگر در حرفه ای غیر حسابداری کار می‌کنید و از سویی هم دارای مدرک حسابداری و علاقه به حسابداری دارید با یک مشاور با تجربه صحبت کنید تا به شما در زمینه‌ی انتخاب بهترین گزینه کمک کند.


۲. رقبای‌تان را بشناسید

یکی از بزرگ‌ترین قوانین موفقیت درتمام دوران، قانونی است که بسیاری ازفارغ التحصیلان حسابداری به آن بی توجه اند. برای این‌که بتوانید عملکرد بهتری در مصاحبه های شغلی  ارائه دهید شناخت رقبای‌تان امری ضروری است.

مهم است که در این بازی همیشه یک گام جلوتر باشید، پس منتظر نباشید به طور اتفاقی به آن‌چه رقبای‌تان انجام می‌دهند برسید، بلکه فعالانه از طریق آماده کردن و آماده نگه داشتن خود با فعالیت‌های آنها همگام شوید.

وقتی بدانید با چه چیزی باید رودررو شوید، جهت فکرکردن به راه‌هایی برای رقابت و ارائه‌ی خدماتی منحصربه‌فرد مشکلی نخواهید داشت.

۳. از وابستگی به یک شرکت اجتناب کنید

همیشه به دنبال راه‌هایی برای بروز کردن و بالا بردن ارزش خدمات‌تان باشید.

وابسته بودن به یک شرکت، جلوی رشد و توسعه‌ی توانایی‌های‌تان را می‌گیرد؛ اقتصاد مدام در حال رونق و رکود است و گاهی بعضی شرکتهای خاص برای ارایه خدمت از شرکت دیگر بهتر هستند.

با داشتن اختیار برای اشتغال در شرکتی که در حال شکوفایی است، می‌توانید به حفظ توانایی‌تان در حرفه حسابداری کمک کنید.

۴. یک برنامه‌ی پشتیبان(دوم) داشته‌ باشید.

همیشه با حالتی خوش‌بینانه زندگی کنید، ولی در عین حال، برای روزی که شاید اوضاع بهم بریزد هم برنامه‌ای‌ داشته باشید. اگر می‌خواهید همچنان به کسب منبع درآمدی مستقل ادامه دهید، بسیار ضروری است که برای اشتغالتان برنامه‌ی پشتیبان داشته باشید.

اشتغال در یک شرکت خوب راهی بسیار خوب برای رسیدن به استقلال مالی است، و برای آن‌که این استقلال مالی را به یک واقعیت همیشگی تبدیل کنید، لازم است هر قدمی که می‌توانید برای کنترل رویدادهای آتی بردارید.

با افزایش توانمندیهایتان، درآمدتان، شناخت رقبای‌تان، ساختن یک برنامه‌ی موثردرآمد زایی و داشتن انتخاب‌های شغلی جایگزین، از شانس زیادی برای داشتن یک زندگی مالامال از امنیت، آزادی، و استقلال مالی برخوردار خواهید شد.

 

نویسنده : مهدی مرادی 

www.sarmayegan.com

 

One thought on “اشتغال سریع در بازار کار حسابداری با برداشتن ۴ گام اساسی

    • سرمایگان میگوید:

      با سلام کاربر گرامی سایت سرمایگان

      از حسن توجه و اظهار لطفتون سپاسگزاریم .

      موفق باشید.
      موسسه سرمایگان ارایه دهنده خدمات حسابداری ممتاز ،کارآموزی حسابداری پیشرفته و آموزش مالیات کاربردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − سیزده =

مشاوره مالیاتی آنلاین