فیلم آموزشی،اهداف دولتها از اخذ مالیات چیست؟

1.اگر می خواهید اهداف اخذ مالیات توسط دولت ها را بدانید فیلم آموزشی در موضوع آموزش مالیات زیر را ببینید.

2.اگر می خواهید بدانید مالیات یک نوع هزینه است یا درآمد! فیلم آموزش مالیات زیر را ببینید..

11 سوال در معرفی اهداف اخذ مالیات ، اهمیت فراگیری مهارتهای مالیاتی برای دانش آموختگان حسابداری همراه با پاسخ و توضیحات کافی  که دانستن آنها برای هر حسابداری لازم است.

1. مالیات چیست ؟ پرداخت وجهی است الزامی و بلاعوض . که ممکن است به شخص ،واحد اقتصادی ، دارایی و غیره تعلق گیرد.

2.آیا مالیات یک نوع هزینه است یا یک نوع درآمد؟ بله مالیات هم هزینه است!و هم درآمد! پرداخت مالیات برای جامعه هزینه است و هزینه اجتماعی محسوب می شود. و دریافت مالیات برای دولت ها درآمد به حساب می آید.

3.چرا دولت ها از جامعه مالیات اخذ می کنند؟ دولت به منظور تامین مخارج عمومی جامعه از قبیل آموزش ، امنیت ، امر قضاء و… واجرای سیاست های مالی در خصوص حفظ منافع اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی کشور به موجب قوانین به وسیله اهرم های اداری و اجرایی مالیات اخذ می کنند.

4.دولت ها از دریافت مالیات از جامعه به طور عمده چه اهدافی را دنبال می کنند؟ دولت ها از اخذ مالیات از جامعه سه هدف عمده را دنبال می کنند. 1. تامین بخشی از هزینه های عمومی جامعه 2. توزیع عادلانه درآمد عمومی جامعه 3. کنترل واردات و صادرات و کنترل تورم و رکود

5.دولت ها چه مکانیسمی را برای توزیع عادلانه ثروت و درآمد جامعه بکار می برند؟ دولت ها از ابزار مالیات و وضع قوانین اخذ مالیات از جامعه و پلکانی کردن نرخ های مالیاتی ،اقدام به توزیع عادلانه درآمد عمومی جامعه می کنند، به عبارتی هر شخصی که درآمد بیشتری دارد باید مالیات بیشتری پرداخت کند.

6.دولت ها برای کنترل واردات وصادرات و درمواقعی کنترل رکود و تورم از چه ابزاری استفاده می کنند؟ در این مورد نیز ابزار مالیات به کمک دولت ها می اید و دولت با بالا و پایین کردن نرخ های مالیاتی و در مواقعی صفر کردن نرخ مالیاتی کنترل های لازم و سیاست های مالی خود را در جامعه اجرا می کند.

7.دولت ها بخشی از هزینه های عمومی جامعه را از چه طریقی تامین می کنند؟ دریافت مالیات توسط دولت از جامعه یکی از طرق تامین مالی برای پرداخت بخشی از مخارج عمومی جامعه است .

8.آیا حسابداران لزومی دارد در مورد اهداف اخذ مالیات و یا انواع مالیات اطلاعاتی داشته باشند؟ از آنجا که حسابداران وظیفه انجام امور حسابداری شرکتها و موسسات و مشاغل را بر حسب درخواست آنها بعهده دارند از اینرو برای اجرای تکالیف مالیاتی شرکتها و موسسات نیازمند آگاهی و دانستن قوانین و مقررات و آیین نامه ها و دستورالعمل های مالیاتی هستند ،بنابراین دانستن قوانین و مقررات مالیاتی برای حسابداران امری ضروری است .

9.اصلا چرا باید حسابداران در مورد مالیات اطلاعات داشته باشند؟ در صورتیکه حسابداری در مورد مالیات اطلاعاتی نداشته باشد ، نمی توان او را حسابدار حرفه ای و کارآمدی نامید. بخش عمده مهارتها و تجربیات حسابداران موفق و پردرآمد در موضوع مالیات است .فراگیری قوانین و مقررات و مهارتها و تجربیات مالیاتی برای حسابداران یک اصل با اهمیت است.

10.حسابداران از داشتن معلومات و مهارت مالیاتی چه منافعی حاصل می کنند؟ هم اکنون حسابدارانی که از دانش ، معلومات و مهارتهای مالیاتی خوبی برخوردارهستند نسبت به سایر حسابداران درآمد بهتری دارند و امنیت شغلی و تداوم همکاری آنها در شرکتها و موسسات از سایر حسابداران فاقد دانستنی های مالیاتی بهتر است .

11.یک دانش آموخته حسابداری چگونه می تواند معلومات و مهارتهای مالیاتی خود را افزایش دهد؟

توصیه ما به دانش آموختگان حسابداری این است که از همان دوران دانشجویی به موازات آموزش و فراگیری مفاهیم پایه حسابداری در مورد آموزش مالیات و یادگیری مهارتهای مالیاتی نیز کوشش کنند ، درحال حاضر امکان ندارد در مصاحبه های شغلی حسابداری شرکتها و موسسات جهت انتخاب حسابدار با تجربه در مورد مالیات سوال پرسیده نشود.خودتان بررسی کنید حسابدارانی که دارای دانش ، معلومات و مهارتهای مالیاتی هستند نسبت به حسابدارانی که دانش و تجبه مالیاتی ندارند زودتر جذب بازار کار می شوند از هم اکنون با کارآموزی حسابداری مالیاتی برای افزایش دانسته های مالیاتی خود اقدام کنید.

تهیه شده در:موسسه سرمایگان ارایه دهنده خدمات حسابداری ممتاز  و  کارآموزی حسابداری پیشرفته و آموزش مالیات 

در صورتیکه علاقمند یادگیری مهارتهای پیشرفته مالیاتی هستید پیشنهاد شرکت در کارگاه زیر را می دهیم . 

۱.بیست و چهارمین کارگاه فوت کوزه گری مهارتهای مالیاتی درآمد زای سال ۹۶ 

موفق باشید .

موسسه سرمایگان ( مشاورین مالی و اولین مبتکر ومجری کارگاه های نوابغ حسابداری وجهش به بازار کار حسابداری ایران)

۰۲۱۸۶۰۸۳۲۹۶

تهران،میدان ونک

sarmayegan@gmail.com

www.sarmayegan.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 2 =

مشاوره مالیاتی آنلاین