داستان جالب موفقیت یک حسابدار

داستان جالب موفقیت یک حسابدار

 

مینا شکیبا با مدرک دیپلم حسابداری و با دو سال تجربه حسابداری هم اکنون سرپرست حسابداری یک شرکت پیمانکاری و بازرگانی در صنعت مخابرات است ،شاید باور کردنش کمی مشکل باشد ولی حقیقت دارد.

خانم شکیبا روزی که به موسسه سرمایگان آمد فقط دیپلم حسابداری داشت و یک دنیا انگیزه و اشتیاق برای موفقیت در حرفه حسابداری.

 

به او می گویند ما نمی توانیم شما را بپذیریم چون کسانی می توانند در این کارگاه ثبت نام کنند که حداقل لیسانس حسابداری داشته باشند، ولی خانم شکیبا هیچ تردیدی به خود راه نمی دهد و به مسئول ثبت نام می گوید من می خواهم با مدیر موسسه صحبت کنم .

 

جلسه گفتگو برقرار می شود خانم شکیبا قاطعانه درخواست حضور درکارگاه راهبردی نوابغ حسابداری را می کند و می پذیرد نتیجه کار هر چه باشد او هیچ گونه حرفی و اعتراضی نخواهد داشت .در کارگاه ثبت نام می کند دوره را به پایان می رساند ،از همه مصمم تر ،با انگیزه تر ،حتی جالبه بدونید،در بعضی از مهارتها از کارشناسان حسابداری هم عملکرد بهتری از خود نشان می دهد.

 

بعد از پایان یافتن دوره نوابغ حسابداری، خودباوری و اعتماد به نفس اش دو چندان می شودو از واحد اشتغال موسسه درخواست می کند برای شاغل شدنش اقدام کنند.

 

واحد اشتغال موسسه او را به چندین فرصت شغلی معرفی می کند و به موقع در مصاحبه های شغلی حاضر می شود، مصاحبه می کند ولی پاسخی دریافت نمی کند ، درخواست می کند باز هم به او فرصت های شغلی معرفی کنند، خودش یکبار می گفت: هر چه مرا نکشد قوی ترم می کند وی با عکس العمل های منفی مصاحبه کنندگان مواجه می شود ولی ذره ای یاس و تردید به خودش راه نمی دهد و پرانگیزه و مشتاق به انجام مصاحبه های شغلی ادامه می دهد.

 

سرانجام بعد از یکماه و نیم شرکتی واقع در منطقه ملا صدرای تهران از او دعوت به مصاحبه دوم می کند، برای حضور در مصاحبه از موسسه سرمایگان مشاوره می گیرد و به مصاحبه می رود و پس از خارج شدن از مصاحبه شرح ماجرا را به موسسه این چنین گزارش می کند :

 

سه نفر بودند، مدیرعامل، مدیر امور اداری و مشاور مالی ، با من صحبت کردند و سختی های کار را گوش زد کردند و مسئولیت ها و شرح وظایف را برایم تشریح کردند. من هم در مقابل گفتم برایتان انجامشان می دهم ،به من این فرصت را بدهید .مصاحبه کنندگان به هم نگاه کردند و من از سیمایشان تشخیص دادم که به همکاری با من رضایت دارند ولی نمی خواهند مستقیما در مصاحبه به من بگویند و مصاحبه به اتمام رسید و گفتند با من تماس می گیرند و نتیجه را اعلام می کنند . بالاخره فردای آن روز منشی شرکت تماس می گیرد و از او برای همکاری دعوت می کند.

 

خانم شکیبا با عزم و اراده ای راسخ ، باور به تواناییهای خود، توکل به خدا و پشتکار و سیمایی مشتاق و ارزش آفرین این موفقیت را برای خودش محقق می کند و در این ماجرا متوجه می شویم اگر کسی بخواهد هیچ مانعی نمی تواند جلوی پیشرفت و موفقیت اش را بگیرد.

 

خانم شکیبا به مدت 2 سال است که تمام کارهای آن شرکت را با موفقیت به انجام می رساند ،کارهای جاری، تکالیف قانونی، تهیه گزارش های حسابداری به موقع، همه را به خوبی به پایان می برد و چند وقت پیش که او را دیدم ،می گفت :روزی 1 تا 2 ساعت روی خودش کار می کند، مطالعه می کند، یاد می گیرد.

 

از او پرسیدم  چرا ادامه تحصیل نمی دهی ؟ پاسخ داد برادری دارم که خرج تحصیل او به عهده من است و به امید خدا اگر فرصتی شود در آینده ادامه تحصیل هم خواهم داد.

 

خانم شکیبا استعدادی الهی است، هم خودش از نتیجه زحمات ارزشمندش بهره مند است، هم جامعه و هم خانواده، اومی تواند الگوی خیلی ها در زندگی ،کار و اجتماع قرار بگیرد او با وجود محدودیت ها، هیچگاه از رسیدن به هدف و آرمانش غافل نبوده است.

 

انسان وقتی متعهد به انجام کاری می شود همه نیروهای الهی از او حمایت می کنند تا او موفق شود.

 

انشاءالله خانم شکیبا همیشه قرین سلامتی و توفیق الهی باشند .

 

تهیه شده در واحد اشتغال موسسه سرمایگان (مشاورین مالی)

logo-sar1

 

 

One thought on “داستان جالب موفقیت یک حسابدار

    • سرمایگان میگوید:

      با سلام کاربرگرامی سایت سرمایگان

      ضمن سپاس از حسن توجه تون

      بله اگر شخصی مصمم باشد و دارای پشتکار می تواند توانایی خود را افزایش دهد مشغول بکار شود.

      کارهای حسابداری را می توان انجام داد.

      موفق باشید.

      موسسه سرمایگان ارایه دهنده خدمات حسابداری ممتاز ،کارآموزی حسابداری پیشرفته و آموزش مالیات کاربردی

  1. شاهین رئیسی میگوید:

    ماشالله.خدا قوت.من هم حسابداری خوندم ولی نه سابقه دارم نه کار ولی تمام تلاشم را میکنم ثمری نداد

    • سرمایگان میگوید:

      با سلام جناب رئیسی گرامی

      از حسن توجه تان سپاسگزاریم .

      با سپاس خداوند هم اکنون در دوره ای هستیم که همه جور امکانات برای رشد و شکوفایی افراد وجود دارد .

      نامید نشوید با کمی مطالعه و مشورت براحتی می توانید مسیر شغلی خود را پیدا کنید.

      در هر صورت شما باید ابتدا توانایی های حسابداری خود را ارتقاء دهید .

      در صورتیکه دانش حسابداری خوبی داشته باشید همه راه ها برای ورود به حرفه حسابداری و پیشرفت در این حرفه برای شما باز و امکانات مهیاست.

      پیشنهاد می کنیم برای اشتغال در کار حسابداری ابتدا خود را واجد الشرایط کار حسابداری کنید ،

      هم اکنون از یک حسابدار انتظار می رود مهارتهای زیر را را دارا بوده و بتواند کارهای زیر را انجام دهد.

      ۱.تجربه صدور انواع اسناد حسابداری با نرم‌افزار های حسابداری
      ۲.تجربه ارزشمند کاربرد Excel در حسابداری که در حال حاضر ۱ مزیت رقابتی ویژه است.
      ۳.مهارت تهیه و تنظیم لیست حقوق و دستمزد
      ۴. تجربه تهیه مغایرت بانکی و کنترل تنخواه‌گردان و صدور اسناد مربوطه
      ۵.تجربه انجام امور مالیاتی شرکتها ( محاسبه مالیات ، تهیه اظهارنامه ارزش افزوده ،عملکرد و صورت معاملات فصلی و…)
      ۶.مهارت ثبت و نگارش دفاتر قانونی
      ۷. مهارت تهیه رزومه شغلی موثر

      در صورتیکه می خواهید دیگران به شما اعتماد کنند و کار مالی را به شما بسپارند باید مهارتها و تجربیات حسابداری و مهارتهای ارتباطی قوی داشته باشید.

      پیشنهاد می کنم اگر می خواهید در حرفه حسابداری پیشرفت کنید و درآمدهای خوبی کسب کنید مهارتها و تجربیات فوق را هر چه سریعتر با کارآموزی حسابداری کسب کنید.

      یقین داشته باشید اگر سعی کنید ۳۰%تا۴۰%مهارتهای فوق را در خود ایجاد کنید بازارکار شما را جذب می کند.

      منتظر نباشید در شرکتها این مهارتها را یادبگیرید خودتان اقدام کنید.شرکتها و موسسات تعهدی ندارند که به شما این مهارتها را یاد بدهند.

      موسسه سرمایگان بیش از ۱۰سال می شود که این مهارتها را به صورت حرفه ای و موثر و هدفمند در کارگاه راهبردی نوابغ حسابداری و دوره جامع جهش به بازار کار حسابداری به فارغ التحصیلان دانشگاهی ( حسابداری و مدیریت ) ارایه می دهد و تاکنون حدود ۵۰۰۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی این مهارتها را کسب کرده و به بازار کارحسابداری با دست پر وارد شده اند .

      پیشنهاد می کنیم با بررسی دقیق تر تصمیم بگیرید آینده حرفه ای خود را از همین حالا بسازید و درنگ نکنید.

      اگر امکان حضور در کارگاه های سرمایگان را ندارید پیشنهاد می کنیم خودکارآموزی حسابداری بازرگانی را تهیه و برای کارآموزی اقدام کنید.

      برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۱۸۶۰۸۳۲۹۶ تماس بگیرید.

      شاد و موفق وپرانرژی باشید.

      موسسه سرمایگان ( مشاورین مالی و اولین مبتکر و مجری کارگاه های نوابغ و جهش به بازار کار حسابداری ایران)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − سه =

مشاوره مالیاتی آنلاین